MODEL KEPEMIMPINAN PEREMPUAN DI ERA WIKINOMICS

Dewi Laily Purnamasari

Abstract


Pembangunan ekonomi berbasis manusia sebagai konsep ekonomi Islam dan penerapannya diikuti oleh kebutuhan untuk mengoptimalkan martabat kehidupan bangssa indonesia di segala bidang. Muhammad Rasulullah Saw adalah model yang tepat, selain sebagai pelaku ekonomidan manajer bisnis, beliau juga memberikan bimbingan dan arahan tentang bagaimana kegiatan ekonomi berbasis manusia. Peran perempuan dalam pembangunan bangsa tidak dapat dipisahkan dari pendidikan yang diperolehnya untuk meningkatkan akses perempuanke pasar tenaga kerja dan meningkatkan keterampilan tertentu, termasuk keahlian di bidang ekonomi dan kepemimpinan. Wikinomics adalah kekuatan baruyang menyatukan orang di internet untuk membuat otak raksasa. Dampak dari Wikinomics sendiri cukup mengesankan. Penelitian ini bertujuan untuk melihat bagaimana  konsep Wikinomics telah menjadi kata dalam percakapan sehari-hari. Di berbagai negara dan perusahaan Wikinomics digunakan untuk merujuksebuah komunitas dan inovasi kolaboratif.

Kata kunci: Wikinomik, Peran Perempuan, PemimpinPerempuan

 

Human-based economic development as a concept ofIslamic economics and its application is followed by theneed to optimize the dignity of life in all areas of theIndonesian nation. Muhammad is the right model, heprovides guidance and direction on how the economicactivities carried out, also economic actors as a businessmanager. The role of women in nation-building can notbe separated from education which is believed to increasethe access of women to the labor market and improvecertain skills, including expertise in economics andleadership. Wikinomics is a new force that unites peopleon the internet to create a giant brain. Impact wikinomicsquite impressive, the concept itself has become a wordin everyday conversation. Wikinomics word (with a ‘w’small) is used in the manner and by some unexpectedgroups, in many different countries and companies usewikinomics to form a community and collaborativeinnovation.

keywords: Wikinomics, Women’s Role, Female Leader.  


Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.21043/palastren.v7i2.1020

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 PALASTREN

Creative Commons License
Palastren : Jurnal Studi Gender by Pusat Studi Gender STAIN Kudus is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.