Submissions

Online Submissions

Already have a Username/Password for QUALITY?
Go to Login

Need a Username/Password?
Go to Registration

Registration and login are required to submit items online and to check the status of current submissions.

 

Author Guidelines

PEDOMAN PENULISAN

Quality: Jurnal Pendidikan Islam is published twice a year. Articles  published in this journal are the results of empirical research in Islamic education, including management Islamic education, Islamic Teaching, Islamic Elementary School Teaching, Islamic Pre-School Teaching,  psychology of Islamic education, Islamic Guidance and Counseling, good research quantitatively and qualitatively.

Editors invite experts, practitioners and enthusiasts in education to write a research article in this journal. Articles should be original, research-based, unpublished and not under review for possible publication in other journals. All submitted papers are subject to review of the editors, editorial board, and blind reviewers. Submissions that violate our guidelines on formatting or length will be rejected without review.

The article has been formatted according to the pattern of writing scientific journal articles. Writing articles follow the rules set out in the Publication Manual of the American Psychological Association, Sixth Edition. http://www.apastyle.org/manual/index.aspx

Articles sent to the Editor of Quality: Journal of Islamic Education via submission Open Journal Systems (OJS) on http://journal.stainkudus.ac.id/index.php/Quality

Ketentuan Pengiriman Tulisan

  1. Artikel yang ditulis untuk jurnal Quality, diutamakan berasal dari hasil penelitian di bidang pendidikan Islam.
  2. Naskah diketik dengan huruf Times New Roman, ukuran 12 pts, dengan spasi 1,5 spasi, pada kertas A4 sepanjang 20-25 halaman.
  3. Berkas (file) dibuat dengan Microsoft Word (ekstensi RTF).Nama penulis dicantumkan tanpa gelar akademik dan ditempatkan di bawah judul artikel.
  4. Penulis harus mencantumkan alamat lembaga dan e-mail untuk memudahkan komunikasi.
  5. Seluruh judul bagian dan sub-bagian dicetak tebal (bold), dan tidak menggunakan angka/nomor pada judul bagian.
  6. Sistematika penulisan artikel hasil penelitian adalah: judul; nama penulis (tanpa gelar akademik); abstrak (maksimal 150 kata) yang berisi tujuan, metode, dan hasil penelitian; kata kunci; pendahuluan (tanpa judul) yang berisi latar belakang, sedikit tinjauan pustaka, tujuan penelitian, metode; pembahasan; simpulan dan saran; daftar pustaka (hanya memuat sumber-sumber yang dirujuk).
  7. Sistematika penulisan artikel hasil pemikiran adalah: judul; nama penulis (tanpa gelar akademik); abstrak (minimal 100 kata, maksimal 150 kata) ditulis dalam bahasa Indonesia dan Inggris; kata kunci; pendahuluan (tanpa judul) yang berisi latar belakang dan tujuan atau ruang lingkup tulisan; pembahasan (dapat dibagi ke dalam beberapa sub-bagian); simpulan; daftar pustaka (hanya memuat sumber-sumber yang dirujuk).
  8. Simpulan dan saran berisi jawaban dari tujuan penelitian yang ditulis secara ringkas, jelas, dan padat didasarkan pada hasil penelitian dan diskusi (kurang lebih 1 halaman).
  9. Daftar pustaka berisi sumber rujukan yang ditulis secara alfabetis dan kronologis, sedapat mungkin merupakan pustaka-pustaka terbitan 10 tahun terakhir. Rujukan yang diutamakan adalah sumber-sumber primer berupa buku, laporan (termasuk skripsi, tesis, disertasi), atau artikel-artikel penelitian dalam jurnal dan atau majalah ilmiah.

 

Berikut ini disajikan contoh-contoh penulisan daftar pustaka:

(a) Contoh penulisan jurnal tanpa Digital Object Identifier (doi)

Baloach, A. G., Saifee, A. R., Khalid, I., & Gull, I. (2012). The teaching of the Holy Prophet to promote peace and tolerance in an Islamic social culture. European Journal of Social Sciences, 31(1), 36-41.

Ghufron, M.N. (2015). Performansi Mengajar Guru Paud Ditinjau Dari Tingkat Pendidikan Dan Efikasi Mengajar. Quality: Jurnal Pendidikan Islam, 3(2), 257-269

(b) Contoh penulisan jurnal dengan Digital Object Identifier (doi)

Aritzeta, A., Balluerka, N., Gorostiaga, A., Alonso-Arbiol, I., Haranburu, M., & Gartzia, L. (2016). Classroom emotional intelligence and its relationship with school performance. European Journal of Education and Psychology, 9(1), 1–8. http://doi.org/10.1016/j.ejeps.2015.11.001

(c) Contoh penulisan Manuskrip majalah Cetak

Chamberlin, J., Novotney, A., Packard, E., & Price, M. (2008, May). Enhancing worker well-being: Occupational health psychologists convene to share their research on work, stress, and health. Monitor on Psychology, 39(5), 26-29. 

(d) Contoh penulisan Manuskrip majalah online

Clay, R. (2008, June). Science vs. ideology: Psychologists fight back about the misuse of research. Monitor on Psychology, 39(6). Diunduh dari: http://www.apa.org/monitor/ tanggal 10 Agustus 2012.

(e) Contoh penulisan Manuskrip koran tanpa penulis

Six sites meet for comprehensive anti-gang initiative conference. (2006, November/December). OJJDP News @ a Glance. Diunduh dari:  http://www.ncjrs.gov/htmllojjdp/news_acglance/216684/topstory.htmI tanggal 10 Agustus 2012

(f) Contoh penulisan Manuskrip yang bersumber dari abstrak dalam bentuk cetak:

Woolf, N. J., Young, S. L., Fanselow, M. S., & Butcher, L. L. (1991). MAP-2 expression in choliboceptive pyramidal cells of rodent cortex and hippocampus is alterded by Pavlovian conditioning [Abstract]. Society for Neuroscience Abstracts, 17, 480.

(g) Contoh penulisan Manuskrip yang bersumber dari abstrak dalam bentuk elektronik (online):

Lassen, S. R., Steele, M. M., & Sailor, W. (2006). The relationship of school-wide positive behavior support to academic achievement in an urban middle school [Abstract]. Psychology in the Schools, 43, 701-702. Diunduh dari: http://onlinelibrary.wiley.com/

(h) Contoh penulisan tesis atau disertasi yang tidak dipublikasikan

Ghufron, M.N. (2012). Kepercayaan Epistemologis Mahasiswa. Disertasi. Fakultas Psikologi Universitas Gadjah Mada, Yogyakarta.

(i) Contoh penulisan buku

Hadjar, I. (2014). Dasar-dasar statistik untuk ilmu pendidikan, sosial, & humaniora. Semarang: Pustaka Zaman.

(j) Contoh penulisan buku dengan penulis dan tahun yang sama

Azwar, S. (2012a). Penyusunan skala psikologi (ed.2). Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Azwar, S. (2012b). Reliabilitas dan validitas (ed.4). Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

(k) Contoh penulisan buku dengan editor

Hogg, M. A. (2003). Social identity. Dalam M. R. Leary & J. P. Tangney (Eds.), Handbook of self and identity (hlm. 462-479). New York: Guilford.

(l) Contoh penulisan buku versi elektronik dari buku yang dicetak

Shotton, M. A. (1989). Computer addiction? A study of computer dependency [DX Reader version]. Diunduh dari: http://www.ebookstore.tandf.co.uk/html/index/asp

(m) Contoh penulisan buku yang dipublikasikan hanya dalam bentuk elektronik

O'keefe, E. (n.d.). Egoism & the crisis in Western values. Diunduh dari http://www.onlineoriginals.com/showitem.asp?itemID=135

(n)   Contoh dengan satu Penulis

Flynn, J.R.(2007). What is intelligence? Beyond the Flynn effect. Cambridge: Cambridge University Press.

(p) contoh penulis lebih dari satu

 Crooks, R., & Baur, K. (2008). Our sexuality (10th ed.). Belmond, CA: Thomson Higer Education.

 

 

 

Copyright Notice

Authors who publish with this journal agree to the following terms:

  1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
 

 

Privacy Statement

Penulis dan editor akan saling menjaga privasi satu sama lain guna menghindari segala bentuk pelanggaran hak cipta, seperti duplikasi, fabrikasi, falsifikasi, dan plagiarisme